iMaMA Lifestyle

Back to all-inclusive. Vacanța în Turcia cu gașca de copii.

După o pauză de 5 ani (când a trecut timpul, chiar nu știu!) ne-am întors în Turcia pentru vacanță, confort și all-inclusive. N-am venit singuri! De data aceasta am făcut gașcă cu două familii a câte doi părinți și doi copii. Stațiunea mediteraneană Kemer este spectaculoasă prin simplul decor conturat de munții Taurus, iar hotelul ales spre locuire timp de 10 zile ne-a oferit în plus o adevărată „grădină botanică” chiar pe malul mării.

Creșterea prețurilor din Grecia ne-a făcut să (re)luăm în calcul varianta de Turcia. Am câștigat timp și odihnă pe traseu, călătoriile cu avionul fiind mult mai convenabile în acest sens. Am plecat cu noaptea în cap din București și am ajuns dimineața, în jurul orei 10:00, la destinația finală: Akka Atendon Hotel. Pentru formula în care suntem ca familie (cu copii de 6 și 12 ani), am primit cheile de la un soi de apartament cu două camere. Decent, curat, confortabil.

Un mic rezumat la tot ce s-a-ntâmplat

Am numărat zilele până la vacanța asta! Ne-am dorit odihnă în ritm slow-motion cu activități care să-i bucure (mai ales) pe copii. Nu ne-am propus excursii, shopping sau chestii ieșite din comun. Mi-am luat eu laptopul să lucrez dacă tot am copiii mari și, prin urmare, mai mult timp în vacanță, dar n-am avut starea necesară. Mă bucur, totuși, că m-am mobilizat (mai multe zile la rând) să mă dau jos mai devreme din pat pentru a savura răsăritul de soare și frumusețea mării dimineața.

Programul propus de hotel a fost variat și, de data aceasta, chiar am participat la câteva clase de Stretch și AquaGym. Copiii au jucat fotbal, darts, polo. Toboganele erau o atracție bună și pentru adulți. La insistența copiilor, m-am dat de mai multe ori. Am supraviețuit!

Seară de seară, după mini-disco (acum, de interes doar pentru Robert) se anunțau super-spectacole: concerte, circ, acrobații și o petrecere în stil Boho chiar pe malul mării, la care am dansat ca și cum lumea ar fi fost a mea. M-a întinerit cu 10 ani (cel puțin) petrecerea asta!

Am avut parte și de situații mai puțin plăcute. Aproape toți din gașcă (copii și adulți), rând pe rând, s-au pricopsit cu o viroză cu durată de acțiune de aproximativ o zi. Noi i-am spus covid turcesc. Își făcea debutul seara târziu cu vomă, apoi se manifesta prin febră și moleșeală ziua următoare și, c’est tout, revenire la normal. Inițial am certat copiii că s-au bălăcit prea mult în piscină sau că au mâncat doar prostii (au fost mai mult pe cont propriu, v-am spus, am copii mari), dar se pare că circulă astfel de viroze pe litoralul turcesc mai ales în sezonul estival. Deci, nu uitați trusa de medicamente acasă!

Și aș mai spune câte ceva despre serviciile extra (și contra-cost). Dacă te prind turcii că stai relaxat pe șezlog, te iau cu „Princess” sau „Drug” (= prieten) și încep negocierile până în pânzele albe. De un astfel de „prieten” care invita turiștii în excursii și/sau sporturi de apă n-am scăpat ușor. S-a ținut de noi zi de zi și ne propunea prețuri noi de fiecare dată. În ultima zi de vacanță, m-am hotărât să-mi iau inima în dinți (și doi copii curajoși lângă mine) ca să-mi îndeplinesc o curiozitate mai veche: zborul cu parașuta/ parasailing. Spectaculos, distractiv, interesant până în momentul în care ajungi sus, sus de tot, și începi să-și imaginezi cât de adâncă, și rece, și nemărginită e marea. Mi-a plăcut, însă n-aș mai repeta (neapărat) experiența.

Și am mai fost la SPA – tăticii au propus, mămicile au acceptat fără să stea pe gânduri. Baia turcească este un start bun pentru o vacanță relaxantă și un bronz reușit. Aș repeta ritualul acesta de fiecare dată când ajung la mare în Turcia. Mi s-a părut dumnezeiesc, mai ales însoțit de o oră de masaj anti-stres (tot tăticii au ales opțiunea asta). Am stat ca niște sirene pe marmura fierbinte și n-am comentat nici măcar atunci când – la final – terapeuții ne-au turnat apă rece în chiloți. Ba chiar le-am mulțumit pentru pielea fină și starea de răsfăț absolut.

Câteva gânduri care m-au pus pe gânduri

Nici n-am apucat să ne instalăm bine în cameră, că eu deja eram recunoscătoare tuturor oamenilor de la hotel care lucrau ca furnicuțele pentru vacanța noastră. N-am putut să nu-i remarc mai ales pe cei de la bucătărie, restaurant, terase… Pur și simplu, ei nu aveau pauză! Într-un loc cu atât de mulți oameni, la aproape 40°C zilnic, unde îți poți comanda orice și oricând, să menții curățenia și mulțumirea oaspeților e mare lucru. De exemplu, doamna care ne prepara omletă personalizată (afară, la căldura soarelui, triplată de cea a focului de la aragaz), de îndată ce termina cu micul dejun, avea program la căsuța cu plăcinte (gozleme) gătite LIVE, unde – din nou – se făcea coadă imediat. La departamentul de entertainment măcar era pe distracție, deși… nu mă îndoiesc că tot obositor o fi s-o ții toată ziua pe țopăială, jocuri și aplauze. În concluzie, jos pălăria!

Nu-mi fac din mersul la mare un obiectiv pentru bronzat. Îmi place bronzul, dar nu sufăr după el. Nici să stau confortabil pe șezlong nu mă duce capul. Și-n plus, razele ultraviolete! Folosesc crema cu protecție solară a copiilor și nu mă vezi la orele amiezii afară (bine, am și-un motiv în plus pentru asta: Robert încă mai doarme la prânz). Una peste alta, îmi place bronzul cu care am venit acasă. S-a lipit bine, bine de tot, iar pielea e în continuare catifelată. Și cred că am trei secrete pentru acest efect. Unu: băia turcească servită la SPA-ul hotelului (cu efect extraordinar de exfoliere). Doi: produse cu factor de protecție înalt (trece bronzul și prin ele, stați fără grijă!). Trei: ulei uscat vitamina E pură de la VEA întins pe tot corpul după baia de seară (face minuni pentru piele, garantat!).

Prima dată la mare fără grija părului nedorit de la buric în jos! Epilatul definitiv chiar funcționează și îi simt din plin efectul. Mi-au câștigat încrederea cei de la clinica SKiN MedSpa – Drumul Taberei și, astfel, mi-am făcut la ei cadou de Crăciun un pachet complet de ședințe. Sunt la mijlocul tratamentului, dar rezultatele sunt WOW și aproape că regret că nu am optat pentru pachetul full body de la început.

Bagajul de vacanță. Oh, da! Deși ne-am înghesuit lucrurile în trei geamantane (aveam voie patru, câte unul de fiecare), cred că ne-am fi descurcat de minune și cu unul singur. N-am folosit nici eu, nici soțul, nici copiii toate hainele pe care le-am cărat după noi. Și am stat 10 zile, nu un weekend! Pe bune, în vacanța de vară (mai ales la all-inclusive) e de mers cu ghiozdanul în spate. Costumul de baie, rochia de plajă și câteva ținute de seară. Ochelarii de soare pe nas și pălăria pe cap. Gata, abia aștept să-mi fac bagajul pentru următoarea vacanță (care va fi curând, în Grecia, cu mașina, și – promit! – voi voi povesti cum m-am descurcat).

Ne-a plăcut mult în Turcia la „plictisitorul” all-inclusive, însă simțim că e timpul să luăm o pauză (mai lungă, dacă nu chiar definitivă) de la genul acesta de odihnă. Copiii au crescut și ne-am putea aventura la vacanțe un pic mai sportive (sper). Să vedem ce (sau dacă) ne iese!