Lifestyle

Jurnal de vacanță la schi pe timp de pandemie @ Pamporovo, Bulgaria

Vacanța de sărbători s-a încheiat, iar vacanța dintre semestre stă să înceapă. Noi, însă, am dat alte coordonate vacanței la schi, într-o perioadă – într-adevăr! –  mai puțin favorabilă călătoriilor și distracțiilor de grup. Pentru al treilea an consecutiv suntem în Pamporovo, Bulgaria, și – culmea – cazați la același hotel. E o vacanță ad-hoc, alături de familia surorii mele. O vacanță în care seara se vor face teme (i-am promis învățătoarei), iar în prima partea a zilei se va schia cu poftă și (în cazul meu) pauze de poze.

Day 1: 24 ianuarie 2021

La 7:17 am ieșit din parcarea subterană a blocului în care locuim (Dristor, București), iar la 15:32 am parcat în fața hotelului Kamelia (Pamporovo, Bulgaria). Vama am trecut-o ușor (erau 2 mașini în fața noastră), fără test covid sau alte restricții. Aproape tot drumul am purtat ochelari de soare și ne-am bucurat că, până la urmă, am găsit zăpadă în stațiune. După ce-am despachetat lucrurile, am ieșit cu toții în curtea hotelului, pentru o doză zdravănă de jucat în zăpadă. Ne-am întors în cameră flămânzi și cu roșu în obraji.

La restaurant (avem micul dejun și cina incluse) ne-au întâmpinat cu măști și mănuși de unică folosință. Ne-au urat poftă bună și chiar am avut. Mâncarea e variată și, cumva, gătită pe gustul nostru. După ce-am mâncat și ne-am săturat, am mai scos o dată copiii afară. Am dormit cu toții neîntorși.

Day 2: 25 ianuarie 2021

Dimineața tare ne-am uitat pe geam și ningea ca-n povești. În următoarele 15 minute părea că plouă, iar peste alte câteva minute, priveliștea de la balcon a fost acoperită de ceață. M-am și întrebat, Doamne, ce zi om mai avea? Spre bucuria noastră, a fost cu SOARE. Mult și puternic, atât cât să fiu eu mândră că port pe față crema cu factor de protecție (și colagen) de la Librederm.

Toată gașca a urcat pe schiuri, mai puțin eu. Eu m-am dat cu sania, apoi am așteptat reacția lui Robert (4 ani) după plimbarea cu telescaunul și cu schiurile (între schiurile lui taică-su). A prins curaj, i-a plăcut, deci mâine urcăm la antenă în formulă completă. La amiază piticul a dormit, iar seara, după cină, ne-am adunat în camera vecină și am stat. Pur și simplu am stat împreună. Imaginea copiilor jucându-se frumos și LINIȘTIT mi-a adus bucurie și recunoștință.

Day 3: 26 ianuarie 2021

Azi avem Sărbătoare în gașcă: o aniversăm pe sora mea Nataly. Am început ziua cu confetti, muzică și cadouri. După un mic dejun copios, ne-am echipat corespunzător și am plecat cu toții spre locul de unde închiriem clapari și schiuri. Eu mi-am cumpărat un lift pass pentru 2 zile (121 BGN). Mi s-a făcut frică gândindu-mă la pârtie, înălține, schiuri. Încă mai am un soi de teamă, deși… după patru vacanțe la schi, poate că n-ar mai trebui să mă simt o începătoare stângace, nu?

Copiii au avut răbdare cu mine și au acceptat să meargă pe pârtiile „plictisitoare”, cum spun ei. Vremea a fost de iarnă. Cu ninsoare, pe alocuri lapoviță, vijelie. Cu alte cuvinte, o vreme ca în poveștile rusești. După 6 ture de schiat, am ajuns în cameră cu picioarele obosite și fața rumenă. Mi-a plăcut!

Day 4: 27 ianuarie 2021

Azi e ziua de dinaintea plecării acasă. M-am trezit la 6 dimineața și simt cum mă iau pe dinainte grijile și gândurile la ce am de făcut când voi fi back to reality. Știu, nu mă ajută la nimic!

A nins toată noaptea în stațiune, abia ne mai recunoașteam mașinile din zăpadă. Robert n-a mai vrut să meargă pe schiuri, cică și-a pierdut curajul. L-a găsit într-un final, dar degeaba, a fost morăcănos și l-am trimis în cameră cu verișoara mai mare. Eu am schiat cu mai multă încredere, plăcere și adrenalină. Peisajele sunt de luat acasă!

Day 5: 28 ianuarie 2021

Zi cu soare. Zăpadă și soare! Parc-ar mai fi mers o plimbare cu schiurile! Robert a început să plângă (mai mult teatral) de cât de frumos e hotelul și c-ar vrea să mai rămânem. Și noi la fel. : ))

În timp ce copiii s-au „bălăcit” prin zăpadă, noi am adunat lucrurile în bagaje și le-am aranjat în mașină. Apoi am făcut un set de poze (în parcare) și am plecat spre casă. Peisajele erau sublime! În vamă am prins un pic de coadă (am stat cam 30 min). Nici vorbă de carantină. Acasă am ajuns seara târziu, pe la opt. Aici ne aștepta frati-miu cu pizza și borș cu varză murată. E bine, totuși, să mai lași cheile pe la vecini. :))

P.S. M-am simțit în siguranță în această vacanță (încă) pe timp de pandemie. Hotelul nu era nici gol, dar nici aglomerat (am înțeles că funcționează la capacitate de 50%). Prețurile n-au fost mai mari față de cele de anul trecut. Am rezervat direct, nu prin booking. În hotel se purta mască (cu insistență, la restaurant). Nici pârtiile nu erau aglomerate, o plăcere să schiezi (mai ales când ești ca mine, începător). Și apropo, nicio căzătură după două zile de schiat pe pârtii verzi, albastre și roșii. Să mă consider profesionistă sau… pur și simplu, prudentă? : ))